DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 31.03.2021 23:22:29 

Příprava na školu

Příprava na školu

Edukačně stimulační program pro předškoláky

yesyes

2. lekce

1) Prstové cvičení

První vaří,

druhý smaží,

Třetí peče a podává,

čtvrtý jídlo ochutnává.

Pátý volá: "Dej mi kousek,

dej mi kousek,

jsem mrňousek

Matla, matla, matlafousek."

 

2) Uvolnění, grafomotorika - "Panáček hadráček" celková relaxace

  • předpokladem úhledného psaní je uvolněná ruka, schopnost ovládat pohyby paže, záprstí, jemné pohyby prstů
  • k ovládání pohybu rukou je nejdůležitější rozvoj cíleného pohybu a úchopu​​
  • psaní není jen záležitostí psacích pohybů ruky, ale je řízené psychikou
  • při psaní je důležité uvolnění, kterým předcházíme případnému křečovitého držení psacího náčiní

3) Jemná motorika - cvičení prstů - déšť

jemné motorika je řízenou aktivitou jemných pohybů rukou, uchopování a manipulace s drobnými předměty

​Jemná motorika zahrnuje:

  • grafomotoriku - pohybovou aktivitu při grafických činnostech
  • logomotoriku - pohybová aktivita mluvních orgánů při řeči, mimiku, pohyby obličeje, úst
  • vizuomotoriku - pohybová aktivita + zraková kontrola

4) Uvolňovací cvičení - RC - sněženka

5) Grafomotorika - kruhy

Motivační básnička:

"Kolo, kolo, mlýnský...."

 

6) Sluchová analýza, syntéza + směrovost - vyvozování hlásky S - práce s obrázky

  • schopnost syntézy je důležitá při nácviku čtení, když dítě skládá z jednotlivých hlásek slova
  • schopnost analýzy využívá při psaní, kdy musí umět sluchově rozlišit jednotlivá slova a hlásky

​Artikulační obratnost

  • ​Syčení had 
  • Braptadlo - maso laso
  • Jazykolam - Nesnese se se sestrou.

​7) Matematické představy - cvičení zaměřené na třídění, geometrické tvary, barvy, porovnávání (menší x větší, méně x více x stejně), mechanické počítání, orientaci v prostoru a na přímce)

8) Jemná motorika, paměť - tajemný sáček

9) Řeč - tvoření množného čísla

 

yes

1. lekce:

1) Cvičení na sluchovou paměť

  • Sluchová paměť je schopnost zapamatovat si obsah i formu toho, co slyšíme
  • Sluchové vnímání je úzce spojené s rozvojem řeči, bez něj se řeč nemůže vyvíjet přirozeným způsobem.
  • Při rozvoji sluchové percepce se  zaměřujeme i na sluchovou paměť a fonematické uvědomování.
  • Krátkodobou paměť procvičujeme okamžitým opakováním slyšeného, dlouhodobou tak, že se dítěte po určitém intervalu zeptáme na obsah slyšeného.

2) Prstové cvičení

V našem domě máme myši

V našem domě máme myši.

Cupitají...škrábou...dupou...

Slyšíš?

Kradou...mlsají...pořád něco hledají.

Kšá, kšá, myšky, honem pryč!

Zamknu dům a schovám klíč!


3) Grafomotorika

  • Grafomotorika je projev vycházející z motoriky celého těla, postupně se v souladu s vývojem hybnosti soustřeďuje k pohybům paže, ruky a nakonec prstů.
  • Grafomotorická cvičení jsou řízená pohybová cvičení vedoucí horní končetiny, přičemž je pohyb zaznamenáván graficky.

4) Uvolňovací cvičení "Zajíc"

5) PL zaměřený na grafomotoriku - vlny

Motivační básnička:

"Děda dělá dětem lodě, 

děti s nimi chodí k vodě".

 

6) Sluchová analýza a syntéza - cvičení rytmizace

  • Cvičení rozvíjející rytmické schopnosti přispívající ke správné rytmické řeči a jejího tempa.
  • Rytmické cvičení pomáhá při orientaci ve struktuře slova, dítě tak snáze dešifruje jeho smysl, zvládne rozklad slova na slabiky, slabiky na hlásky a opačně

7) Pravolevá orientace - pojmy nahoře, dole - cvičení prostorové orientace

8) Logopedická chvilka - "ZOO"

9) Řeč - vyprávění pohádky

  • Řeč se vyvíjí po dobu celého dětství, slouží ke komunikaci, zároveň umožňuje i rozvoj myšlení.
  • Dítě, které zahajuje školní docházku by mělo řeči dobře rozumět, jeho slovní zásoba by měla být dostatečně bohatá, v jeho řeči by se neměly vyskytovat dysgramatismy a dyslalie.
  •  

wink

wink

Záleží nám na připravenosti našich dětí.....

Příprava předškoláků u nás probíhá při denních činnostech. Předškoláci pracují se souborem pracovních sešitů "Předškolákovy týdeníčky"

Soubor se dělí podle typu úkolů do 4 sešitů

  • Jízda tužkou - grafomotorika, cviky na uvolnění ruky ...
  • Hlavičkové úkoly - početní, jazykové, paměťové úkoly, úkoly na zrakové rozlišování, prostorovou orientaci, sluchové vnímání, logické myšlení...
  • Pohybovky - nácvik pohybových dovedností
  • Praktik pro život - konfrontace se spoustou užitečných praktických situací

Naším cílem je vychovávat děti v co nejvyšší míře samostatné, myslící, s touhou poznávat nové věci a chutí učit se, které vycházejí z jejich vlastního přesvědčení = děti se učí protože chtějí, ne pro to, že to po nich chce někdo druhý. Děti pracují svým vlastním tempem na úkolech, které si zvolí.

Předškolákovy týdeníčky pro chytré hlavičky

 

Také naši "středňáci" tj. děti 4 - 5 leté mají svoje pracovní sešity

image image

 

Grafomotorika trochu jinak než ji známe...

  

 

...a jak ji známe



Zveřejňování fotografií je podloženo písemným souhlasem rodičů dětí navštěvujících MŠ Nemojany. Fotografie účinkujících a aktérů akcí konaných v MŠ Nemojany jsou zveřejňovány s jejich laskavým svolením.

Stránky vytváří a za jejich obsah odpovídá: Bc. Markéta Martínková